2005年10月4日 星期二

體溫


這時候,我不需冰冷,
但很多,是必要封存的。

十指緊扣,
臂環著腰,
路上盡是媽媽牽小孩,
男人牽女人…

曾經有過約定,
放假時我會直接去車站等他,
見面第一件事,
要學偶像劇馬上衝上去抱住他!
因為我一直相信,
溫度可以讓兩個不同生活圈的人,
在最短的瞬間拉近彼此的距離!

曾經,
我也在人前哭泣過,
無論是按住我的手,
摸摸我的髮,
或是抱住我的頭、我的身,
都能讓我瞬間收到強而有力的打氣,
因此,
可以在她們面前毫無保留我的沮喪。

我是個成年的女生,
會自己消磨時間、安排活動、
創造快樂、舒解壓抑…

我還在學習如何沉澱整理壞情緒,
只要不去多想,
慢慢可以做到了
儘可能少掉幾滴淚…
並掛上那個大到遮了半邊面,
雖不太自然,但至少還是畫上微笑的口罩…

會觸動心弦的景物
我可以看,但要視而不見…
我可以聽,但要左耳進右耳出…
我可以用腦袋感受,但要阻止感覺不讓它闖進我的心…

今天太放肆太偷懶
忘了設防…
腦亂想
眼亂看…

我可以迅速喊停,
轉移去思考別的東西,
但是我沒辦法給自己體溫…

當下竟然不自覺
做了蠢事

右手竟握了左手…




1 則留言:

augusta0425 提到...

成年的女生
相信自己的決定---絕不後悔
相信自己的選擇---絕對正確
成年的女生
追求自己的決定---全力實現
追求自己的選擇---一定完成
成年的女生
做自己的主人
不受他人影響
成年女生的妳
願妳永遠快樂自在~~~

於 October 4, 2005 11:26 PM 回應


I looked in the sky and there I saw a star
shining so bright above
I closed my eyes and wished upon the star
that I would fine true love
Someone who needed me
Someone to share my life
For a love that would be true
I would wait forever
So...no...matter how long it may be
I will be waiting
One star-brighter than the others
Two Hearts-beating for each other
I believe wishes really come true
Love at first sight I knew it from the moment
when you said hello
I hoped you felt it too, but we both so shy-
how was I to know
when you reached for my hand
I knew you were the one
We laughed and talked for hours like I'd
known you forever
Like...a...dream or something from a book
True love had found me
One star-brighter than the others
Two Hearts-beating for each other
Now I see wishes really come true
You just have to dream
Nothing's as bad as it seems
to be...believe me
Someone's waiting for you to try
There in the sky
One star-brighter than the others
Two Hea

於 October 5, 2005 02:04 AM 回應


Two Hearts-beating for each other
You will see wishes really come true
You can't stop believing-wishes do come true
You gotta believe me (wish on a star) wishes
do come true...

From: Wishes By: Le Couple

" Share with you ~~~"

於 October 5, 2005 02:07 AM 回應


首先,
先謝謝你的回應~~^ ^

我不知道你是誰?
但我知道你的出發點是良善的~~~
Anyway ,感激 ing
但,
為啥總是不留名呢?
想不通捏~~~~~

augusta0425 於 October 5, 2005 10:40 AM 回應


失戀後
有時渴望一個擁抱
竟也十分難以尋覓
還好我還有好幾個孩子
可以當我的臨時充電器

borny 於 October 5, 2005 10:23 PM 回應